torstai 14. tammikuuta 2016


Asiakaspalvelu


Saimme äidinkielen tunnilla tehtävän kirjoittaa asiakaspalvelusta parturi-kampaajan näkökulmasta.

1. Asiakkaan kohtaaminen ja hänen toiveidensa selvittäminen.
Kun asiakas istuu tuolille, parturi-kampaaja tervehtii häntä iloisesti. Sitten parturi-kampaaja tekee tarvittavat analyysit asiakkaasta ja kysyy mitä asiakas haluaa ja mikä hänen toive olisi. Jos asiakas ei tiedä mitä hän haluaisi, parturi-kampaaja voi ehdotella erilaisia vaihtoehtoja.

2. Erilaiset asiakkaat.
Asiakkaita on paljon erilaisia ja eri ikäisiä, lapsista eläkeikäisiin. Tulen varmasti kohtaamaan opiskelu aikana monia erilaisia persoonia asiakaspalvelussa. Hankalia, hiljaisia, puheliaita ja laidasta laitaan erilaisia asiakkaita.

3. Hankalat asiakkaat ja miten selvitä kun asiakas valittaa.

Hankalat asiakkaat ovat iso haaste, mutta kaikesta selviää ku kokemus kasvaa. Hankalia asiakkaita on monenlaisia ja heistä tekee hankalia monet asiat. Esimerkiksi millaiset hiukset hänellä on tai miten hän käyttäytyy. Jos asiakas valittaa lopputuloksesta, parturi-kampaaja voi tarjota uutta aikaa hänelle, jotta saataisiin toivottu lopputulos.

4. Hyvä/huono asiakaspalvelu.
Hyvään asiakaspalveluun kuulu mielestäni asiakkaan kuunteleminen ja keskustelu. Asiakkaan toiveiden toteuttaminen ja hyvä käytös. Reippaus, iloisuus ja pirteys kuuluu hyvään asiakaspalveluun mielestäni. Toisille työrauhan antamine, ei huutamista. Huonoa asiakaspalvelua on asiakkaan epäkunnioittava käyttäytyminen ja kaikkea hyvän asiakaspalvelun vastakohtia.

1 kommentti: